Opzoek naar nieuwe drinkproducten? Je bent op het juiste adres!

Search

Search our shop

FAQ

Flamboo veelgestelde vragen

Naar aanleiding van het RTL nieuwsbericht van 15 februari willen wij graag een reactie geven. Dit om eventuele bezorgdheid te voorkomen.👇🏾

Flamboo gebruikt enkel bamboe als omhulsel om het glas van onze producten. Dit betekent dat eventuele gezondheid risico's niet zullen voorkomen bij het gebruik van Flamboo producten.

Flamboo producten zijn ontwikkeld om onnodig plasticgebruik in de relatiegeschenk industrie tegen te gaan. Dit omdat plastic een enorme boosdoener is voor ons milieu (Adine, V. 2011).

Naast een boosdoener voor het milieu, is plastic dit ook voor onze gezondheid. Verschillende studies hebben aangetoond hoe slecht plastic flessen zijn voor de gezondheid van de mens (Kerry, T., 2018)

Flamboo heeft hier een oplossing voor ontwikkeld. Milieubewust, luxueus en VEILIG dat zijn de moderne hervulbare producten van Flamboo. Dat is Flamboo.

Mocht u nog vragen hebben laat het ons weten, wij staan voor u klaar!
www.flamboo.nl 🎋

Taylor, K. (2018). Plastic Water Bottles are a Danger to Your Health.https://lnkd.in/evVGKmM.https://lnkd.in/eeTRyk8

Versluis, A. (2011). De schadelijke gevolgen van plastic.https://www.hetkanwel.nl.https://lnkd.in/eh6hyR6

 

Producten

  • Ik wil wat meer weten over een specifiek product, kan dat?
    Klik hierom onze blogs te bekijken over specifieke producten. 


  • Hoe moet ik mijn producten schoonmaken?

Hoe te wassen: Vul de fles met heet water en laat hem 30 minuten afkoelen. Voeg soda toe om geuren en smaken te verwijderen.

Grondige reiniging: gebruik een schoonmaakborstel om alle vlekken in de fles te verwijderen. De buitenkant van de fles kan worden schoongemaakt met een gewone poetsdoek. Spoel de fles met natuurazijn en laat deze drogen.

Wat je niet moet doen: Vries je Flamboo-fles nooit in de ijskast in. Verwarm het nooit in de magnetron.

 

  • Kan ik ook andere drankjes in mijn Flamboo producten doen?

Een Flamboo-fles is de duurzame waterfles, gemaakt om het drinken van kraanwater te promoten. Het gebruik van de Flamboo-fles voor andere dranken, zoals cola, frisdrank en vruchtensap, is op eigen risico. Deze dranken kunnen de Flamboo-fles aantasten, er kan bijvoorbeeld verkleuring of een nasmaak ontstaan. We raden het af om jouw fles te vullen met prikwater, dit kan namelijk lekkage veroorzaken. 

Een Flamboo-kopje is een duurzame kopje, gemaakt om het drinken van thee te promoten. Het gebruik van het Flamboo-kopje voor andere dranken, zoals cola, frisdrank en vruchtensap, is op eigen risico. 

 

Bestelling & verzending

  • Ik heb geen bevestigings e-mail gekregen van mijn bestelling, wat nu?
    Neem direct contact met ons op, wij zijn zowel telefonisch als via de mail te bereiken.Klik hier voor onze contactgegevens. 

  • Hoe kan ik mijn order annuleren?
    Op het moment dat jij je order wilt annuleren dan adviseren wij jou om direct contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn zowel telefonisch als via de mail te bereiken. Daarnaast reageren wij vrijwel altijd op een Direct Message viaInstagram, hier kan je ons dus ook bereiken!

    Heb je al een verzendbevestiging ontvangen?
    Retourneer jouw product zodra je deze binnen hebt gekregen. Zodra wij jouw order hebben ontvangen controleren wij deze. Bij goedkeuring wordt jouw geld binnen 24 uur overgemaakt.Klik hierom contact met ons op te nemen.

 

  • Mijn adres klopt niet, wat nu?
    Stuur ons per direct een mail of bel ons (+ 31 6 37 22 67 33), wacht hier niet mee. Dit kan eventuele problemen voorkomen. Klik hier om contact met ons op te nemen.

  • Waar vind ik mijn Track & Trace code?
    Deze is te vinden in jouw bevestigingsmail van de bestelling. Neem contact met ons op als je deze nog niet ontvangen hebt. Klik hier om contact met ons op te nemen. 

  • Moet ik betalen voor de verzending?
    Wij betalen jouw verzending als jij voor meer dan €49,95 aan producten besteld. Onder dit bedrag vragen wij een kleine bijdrage voor het verzendproces. 

  • Hoelang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd wordt?
    Bestelling die voor 16:00 uur worden geplaatst worden nog dezelfde dag verzonden. Deze zal je dan ook de volgende dag binnen krijgen. Bestelling na 16:00 uur worden de volgende dag verzonden en de dag daarna bezorgd worden. 

Corona update:de verzendtijd kan afwijken door een beperkt aantal medewerkers bij PostNL 

  • Hoe wordt mijn bestelling verpakt?
    Jouw bestelling wordt verpakt in een doos gemaakt van speciaal soort gerecycled karton. 

Retouren

  • Wat is jullie retourbeleid?
    Klik hierom het retourbeleid te vinden.

  • Moet ik voor de retourzending betalen?
    Wil jij jouw product omruilen voor een andere maat of een ander product, dan betaal jij zelf de verzendkosten voor de retourzending. Hebben wij een fout gemaakt tijdens het inpakken? Dan betalen wij voor de verzendkosten. 

  • Wanneer kan ik mijn refund verwachten?
    Maximaal 3 dagen na ontvangst van jouw retourzending. 

  • Kan ik een store credit krijgen?
    Dat kan! Wij horen graag of jij een refund wilt in de vorm van een store credit. 

Betalingen

  • Hoe kan ik betalen?
    Er zijn verschillende mogelijkheden om te betalen het meest voor de hand liggend is ideal. Betaling via; Amex, Apple pay, Credit card en Visa is ook mogelijk.

 

  • Krijg ik een betaalbevestiging?
    Iedere klant krijgt een orderbevestiging, mocht je deze niet hebben ontvangen neem telefonisch of via de mail contact met ons op.Klik hier om contact met ons op te nemen.

Contact

  • Hoe neem ik contact met jullie op? 
    Wij zijn telefonisch en via de mail bereikbaar. Klik hier om contact met ons te nemen.